Handelsbetingelser

  1. Vi sender faktura ud til jer
  2. Vi forbeholder os ret til at udskyde leveringsdatoer med op til 6 uger, hvis årsagen ligger hos myndigheder, fragtcentraler eller shippingfirmaer. Skulle den bestilte model, uanset årsag, være umulig at skaffe, forbeholder vi os ret til at levere et tilsvarende eller bedre produkt. Bestilte varer kan ikke afbestilles, med mindre det ikke er muligt for os at levere en tilsvarende eller bedre vare inden for 6 ugers forlænget leveringstid. I sådanne tilfælde tilbageføres det indbetalte beløb til kunden.
  3. Mundbind

         Priser på mundbind og Nitrilhandsker kan svinge fra time til time og skulle det være at prisen falder dagen efter man har bestilt, vil det ikke være muligt at få differencen tilbage i det er så stor priskrig             på selve produktet.

  1. Fortrydelsesret
    De kan fortryde den indgåede aftale efter forbrugeraftalelovens § 17.

         Dog går mundbind ikke under denne fortrydelsesret, dog vis varen ikke er håndteret fra vores lager gælder fortrydelsesret.

      5. Forsendelse 

         Forsendelse og betaling er med faktura Netto 8 dage.

         Vi bestræber os på at sende bestillingerne i vores åbningstider, som er mandag og onsdag og fredag. Når du har handlet hos os bliver din faktura sendt fra os når varen er pakket og sendt.

        Vi sender varerne via Post Nord eller GLS Erhverv Vi sender som pakke, da pakkerne kan spores og du som kunde altid følge, hvor langt din pakke er forsendelsesprocessen.

        Du skal som kunde have en tilladelse fra GLS at de må stille den af ved jer (hvor de scanner din godkendelse så de må stille den på adressen)

        Skulle i/du ikke være til stede på adressen når GLS kommer og de ikke kan scanne, den kode at de må stille den af på adressen så vil det være på egen bekostning.

     6. Link til GLS 

        Ønsker du alle GLS-pakker stillet på adressen, kan du bestille en fast fuldmagt på gls.dk/fuldmagt

       Har du brug for hjælp? Ring til Kundeservice på 76 33 11 11

       Kunden kan Tillade at det må stilles på adressen, det er på ejet ansvar

       Kommer varen retur i det varen ikke kunne stilles på Erhverv hæfter man for porto og skal betale porten en gang til vis man vil have varen.

       Det samme gælder vis post Nord sender retur.

     7.BETALING

        Netto kontant 8 dage hvorefter fakturaen er forfalden til betaling.

        Ved betaling efter forfaldsdatoen påkravs et rykkergebyr på 100.- samt rente pålydende 2% pr løbende måneder .

Returpolitik

Fortrydelsesfristen:
Fortrydelsesfristen er 14 dage. Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, De har fået det købte eller den første levering i hænde. Fortrydelsesfristen løber dog tidligst fra det tidspunkt, De på skrift (f.eks. på papir eller e-mail) har fået nærværende oplysning om fortrydelsesretten og om, hvem De skal henvende Dem til ved udøvelse af fortrydelsesretten. Hvis De f.eks. modtager det købte mandag den 1. og også har fået de nævnte oplysninger, har De frist til og med mandag den 15. Har De først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har De frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan De vente til den følgende hverdag.

Hvordan fortryder De?
Inden fortrydelsesfristens udløb skal De underrette den erhvervsdrivende om, at De har fortrudt aftalen. Hvis De vil give denne underretning skriftligt – f.eks. pr. brev eller e-mail – skal De blot sende underretningen inden fristens udløb. Hvis De vil sikre Dem bevis for, at De har fortrudt rettidigt, kan De f.eks. sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen. Underretning om, at De har fortrudt aftalen, skal gives til den forhandler man har købt hos eller ved direkte henvendelse til Dogan Universe ApS. Det er som hovedregel en betingelse, at De kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da De modtog den. Er varen købt som værende ny og i ubrudt emballage skal denne leveres i samme stand.

Alt reklamation som vedrører covid19 eller Nitrilhandsker skal gives vider på mail info@dogan-universe.dk

Salgsvilkår

Alle vores produkter er specialfremstillet til os, for at imødekomme de høje krav vi stiller til produktkvalitet Produkterne har alle de nødvendige godkendelser i EU, Østen og USA,

Alle vores mundbind samt vernemiler og Nitrilhandsker er specialfremstillet til os for at imødekomme de høje krav dansk standart. Produkterne har alle de nødvendige godkendelser i EU, Østen og USA.

Godkendelse type: Dansk lægemiddelstyrelse.

Returpolitik

Returvarer
Vores politik giver dig 14 dages returret. (Privart)

Erhverv Har igen returret (Kunden kan fortryde varen vis den ikke er pakket fra lageret.) Skal gøre inden vi sender 

For at være berettiget til en returnering skal din vare være ubrugt og i samme stand, som du har modtaget den. Det skal også være i den originale emballage. Du skal returnere varerne inden for 14 dage fra den dag, du meddelte os om din returnering.

For at kunne returnere varen skal vi forevises en kvittering eller et købsbevis.

Der er visse situationer, hvor der kun ydes delvise refunderinger:
Varer med tydelige tegn på brug. Enhver vare der ikke er i sin oprindelige tilstand, er beskadiget eller mangler dele af årsager, der ikke skyldes fejl på vores side. Alle varer, der returneres mere end 14 dage efter levering/mere end 14 dage fra, da vi blev underrettet om retursendingen.

Det er igen returret på mund bind på grund af smitte for covid19

Og i tilfælde at Danmark er lukket ned gives det ikke returret på Nitrilhandsker

På grund af smittefare.

Refundering

Når din retursending er modtaget og inspiceret, vil vi sende dig en e-mail for at give dig besked om, at vi har modtaget din returnerede vare. Vi vil også underrette dig om godkendelse eller afvisning af en refusion.
Hvis returen er godkendt, vil din refusion blive behandlet, og en kredit vil automatisk blive sendt til dit kreditkort eller oprindelige betalingsmetode, inden for et bestemt antal dage.

Forsinkede eller manglende refusion

Hvis du endnu ikke har modtaget en refusion, skal du først tjekke din bankkonto igen.
Så kontakter du dit kreditkortselskab. Det kan det tage lidt tid, før din refusion viser på din bankkonto.
Derefter beder vi dig kontakte din bank. Der er ofte en vis behandlingstid, før en refusion bogføres.
Hvis du har gjort alt dette, og du stadig ikke har modtaget din refusion, bedes du kontakte os på  info@dogan-universe.dk

Købte Vare. 

Vis man har købt vare i dag hvor prisen er fast lagt den dag man køber varen, kan man ikke dagen efter hvor prisen kan

være en anden få penge retur på difference.

På grund af prisudvikling på markedet.

Salgsvilkår på Handsker

  1. Vi sælger normalt kun varer mod kontant eller forudbetaling Det synes vi er mest logisk, da vi jo ikke er en bank, og da vores produkter bliver specialfremstillet for os, af fabrikker som ligeledes kun handler mod forudbetaling. Det giver nogle store administrative og økonomiske fordele. Vi kan indkøbe og sælge handsker til priser som ligger et godt stykke under nabolandene på denne måde.
    Såfremt vores kunder ikke kan købe vores produkter kontant, tilbyder vi hermed finansiering igennem vores samarbejdspartnere eller faktura betaling
  2. Vi forbeholder os ret til at udskyde leverings datoer med op til 8 uger, hvis årsagen ligger hos myndigheder, fragtcentraler eller shippingfirmaer. Skulle den bestilte model, uanset årsag, være umulig at skaffe, forbeholder vi os ret til at levere et tilsvarende eller bedre produkt. Bestilte varer kan ikke afbestilles, med mindre det ikke er muligt for os at levere en tilsvarende eller bedre vare inden for 6 ugers forlænget leveringstid. I sådanne tilfælde tilbageføres det indbetalte beløb til kunden.
  3. Dogan Universe ApS er ikke ansvarlig for skader under transport af Nirtrilhandsker tredjepart. Transportfirmaerne eller postvæsenet bærer hele ansvaret for sikker transport og udbringning af varer.
  4. Udover dette, vil vi garantere at vi gør vores bedste for at yde vores kunder den bedste service, og, ifølge vores overbevisning, det bedste vand.
  5. Fortrydelsesret: De kan fortryde den indgåede aftale efter forbrugeraftalelovens § 17

Fortrydelsesfristen:

Fortrydelsesfristen er 14 dage.

Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, De har fået det købte eller den første levering i hænde.

Fortrydelsesfristen løber dog tidligst fra det tidspunkt, De på skrift (f.eks. på papir eller e-mail) har fået nærværende oplysning om fortrydelsesretten og om, hvem De skal henvende Dem til ved udøvelse af fortrydelsesretten.

Hvis De f.eks. modtager det købte mandag den 1. og også har fået de nævnte oplysninger, har De frist til og med mandag den 15. Har De først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har De frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan De vente til den følgende hverdag.

Det er igen returret på de vare som er købt via hjemmesiden vis det er en bestillings vare som skal hjem fra udlandet

Hvordan fortryder De?

Inden fortrydelsesfristens udløb skal De underrette den erhvervsdrivende om, at De har fortrudt aftalen. Hvis De vil give denne underretning skriftligt – f.eks. pr. brev eller e-mail – skal De blot sende underretningen inden fristens udløb. Hvis De vil sikre Dem bevis for, at De har fortrudt rettidigt, kan De f.eks. sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen.

Underretning om, at De har fortrudt aftalen, skal gives til den forhandler man har købt hos eller ved direkte henvendelse til Dogan Universe ApS.

Det er som hovedregel en betingelse, at De kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da De modtog den. Er varen købt som værende ny og i ubrudt emballage skal denne leveres i samme stand.

  1. Alt reklamation skal gives vider på en e-mail (info@handskeland.dk)
  2. Alle vores produkter er specialfremstillet til os, for at imødekomme de høje krav vi stiller til
  3. varen de nødvendige godkendelser i EU, Østen og USA
  4. Handsker er naturligvis CE-mærket.

Åbenlyse fejl i prisangivelser mv.
Hvis aftalen har fået et forkert indhold – fx fordi prisen har været sat for lavt, eller der er angivet forkerte specifikationer – kan du blive frigjort fra aftalen, hvis du kan bevise, at kunden måtte indse, at der er tale om en fejl (ond tro). Der skal en del til, før man vil sige, at kunden burde indse, at der var tale om en fejl. Der skal være tale om en åbenlys fejl. Hvis varen på købstidspunktet blev solgt til en pris i andre netbutikker, der ikke væsentligt adskiller sig fra den oplyste pris, vil kunden normalt ikke være i ”ond tro”. Kunden er normalt heller ikke i ond tro, hvis den pågældende type vare – fx en bærbar computer – kan fås til den angivne pris. I så fald skal du kunne godtgøre, at kunden var klar over, at varen havde nogle særlige specifikationer, der gjorde, at den ikke ville kunne sælges til den oplyste pris, og at der derfor måtte være tale om en fejl.
Forbehold for trykfejl, forkerte prisoplysninger og udsolgte varer
Et forbehold om, at sælgeren skal kunne annullere aftalen, hvis der er trykfejl, forkerte prisoplysninger eller varen er udsolgt mv.

Frisørhandsker: latex, nitril eller vinyl?

Frisørhandsker skal opfylde en række krav for at kunne garantere en god beskyttelse mod fugt, hårfarver og andre stoffer. Ved valg af passende frisørhandsker spiller materialet, pudderet og kvalitetsklassen en afgørende rolle.

Da frisørhandsker blandt andet skal beskytte mod farvestoffer og andre kemikalier, anbefaler vi brug af nitrilhandsker . Disse giver væsentlig bedre beskyttelse mod kemikalier end latex- eller vinylhandsker. Især vinylhandsker yder kun relativt dårlig beskyttelse mod kemikalier.

Ydermere har nitrilhandsker den fordel frem for latexhandsker, at de ikke kan udløse en latexallergi .

Pulverfri frisørhandsker

For at beskytte dine hænder mod at tørre ud , anbefaler vi at bruge pudderfri frisørhandsker . Selvom pudrede engangshandsker har den fordel, at de er nemmere at tage af og på, udgør de også en sundhedsrisiko, da pulveret hvirvles op i luften, når du tager dem af, og kan irritere luftvejene.

Særlig god beskyttelse takket være basis- eller premiumkvalitet

Frisørhandsker i basis- eller premiumkvalitet er særligt velegnede til håndtering af kemikalier (inklusive farvestoffer) Disse er tykkere end Light kvalitetshandsker og giver tilsvarende bedre beskyttelse .

Europæisk standard 374: Beskyttelse mod kemikalier

Da frisørhandsker hovedsageligt bruges, når du arbejder med kemikalier som farvestoffer og nuancer , bør dine frisørhandsker være velegnede til håndtering af kemikalier. Du kan genkende dette ved, at en handske overholder europæisk standard 374.

Frisørhandsker – efter din smag!

Du har også valget mellem frisørhandsker i mange forskellige farver . Så du kan vælge engangshandsker, der passer perfekt til farvekonceptet i din frisørsalon.

Afhængigt af din smag kan du også vælge engangshandsker, der er særligt strækbare, skridsikre og/eller rivefaste .

Indstil blot filteret efter dine personlige præferencer og lad de optimale frisørhandsker til din frisørsalon blive vist frem!

Forbehold på prisfejl

Det tages forbehold for prisfejl på varen der kommer i indkøbskurv